11 Haziran 2012 Pazartesi

1'e dair

Emili (kendisine teşekkürler) adlı blog yazarının “Van Gogh Alive” sergisine dair yazdığı yazıda paylaştığı, sergide yer alan müziklerin bir araya getirildiği linkteki listeyi dinliyordum bir süredir. Listede birbirinden güzel birçok parça var; ancak ben içlerinden birini özellikle paylaşmak istedim. Müzik çok tanıdıktı; eminim size de öyle gelmiştir: Gnossienne 1. Beni şaşırtansa müziğin kompozitörüydü: Erik Satie. Kendisini daha önce duymamış olduğuma ne kadar hayıflansam azdır. O gün bugündür de sıklıkla onu dinliyorum: Gnossienne’lerini, Gymnopedie’lerini… Daha da şaşırtıcı olansa Erik Satie’nin yaşadığı zaman dilimi: 19. yy. sonu – 20 yy. başı (1866-1925).  Dinlediğim müzik bana o kadar çağdaş ve zamanının dışında geldi ki – şarkının Yann Tiersen’e ait olduğunu düşünmüştüm doğrusu – Gnossienne 1’i paylaşmak istedim. Gymnopedie 1’i de yanına eklemeden duramadım.
1 

Hiç yorum yok: